جشنواره تابستانه : 25 درصد تخفیف برای تمامی قالب های وردپرس و جوملا کد تخفیف : summer99

اکانت ویژه

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)
آشنایی بیشتر با تنظیمات سیستم در تنظیمات کلی جوملا

صفحه پیکربندی جهانی یا همان صفحه تنظیمات کلی به شما امکان می دهد سایت جوملا را با تنظیمات شخصی خود تنظیم کنید. تنظیمات انجام شده در این صفحه برای کل سایت اعمال می شود. برای دسترسی به تنظیمات سیستم، مراحل زیر را دنبال کنید -

  • همان طور که در صفحه زیر نشان داده شده است بعد از ورود به مدیریت سایت جوملایی خود به سیستم > تنظیمات کلی مراجعه کنید:

آشنایی بیشتر با تنظیمات سیستم در تنظیمات کلی جوملا

  • در صفحه تنظیمات کلی بر روی تب دوم یعنی تب "سیستم" کلیک کنید تا همانطور که در صفحه زیر نشان داده شده است ، تنظیمات سیستم را دریافت کنید.

نمایی از تب تنظیمات سیستم

آشنایی بیشتر با تنظیمات سیستم در جوملا


در ادامه توضیحاتی در مورد تمامی پارامترهای مربوط به این تب ذکر می کنیم -

 1. در قسمت زیرین عنوان "تنظیمات سیستم" ، یک گزینه به شرح زیر وجود دارد :

  • مسیر پوشه وقایع : این یک مسیر را برای ذخیره وقایع مربوطه توسط جوملا فراهم می کند. این مسیر بطور خودکار در نصب جوملا تنظیم شده و نباید تغییر کند.

آشنایی بیشتر با تنظیمات سیستم در جوملا

2.  در قسمت زیرین عنوان "تنظیمات عیب یابی"، دو گزینه به سرح زیر وجود دارد:

  • عیب یابی سیستم : این یک نوع سیستم جوملا است که با تنظیم آن بر روی "بله" اطلاعات عیب یابی را ارائه می دهد. این گزینه فرم های مختلفی مانند اطلاعات تشخیصی ، ترجمه زبان و خطاهای SQL را ارائه می دهد. در واقع اگر فعال باشد، اطلاعات مربوطه، ترجمه زبان و خطاهای کنونی SQL نمایش داده خواهد شد. این اطلاعات در پایین تمامی صفحاتی که با جوملا هستند برای سطوح بالا و پایین نمایش داده خواهد شد. اما در کل بهتر است هنگامی که سایتی بصورت زنده اجرا می شود حالت خطایابی فعال نباشد بنابراین این پارامتر به صورت پیش فرض بر روی گزینه ت"خیر" تنظیم شده است.
  • عیب یابی زبان : اگر شاخص های اشکال زدایی (**...**) یا (??...??) را برای جوملا انتخاب کنید فایل های زبان نمایش داده می شوند. زبان خطایابی بدون آغاز فعالیت سیستم کار خواهد کرد، اما شما محل بروز خطاها را جهت راهنمای صحیح و با جزئیات دقیق نخواهید داشت. در واقع این پارامتر اشکال در ترجمه زبان را برای جوملا با فعال بودن گزینه "بلی" نشان می دهد. پیش فرض این پارامتر بر روی گزینه "خیر" ذخیره شده است. در صورتی که شما گزینه بلی را انتخاب کنید یک پارامتر دیگر به این بخش مانند تصویر زیر اضافه می شود.
    • نمایش زبان : این پارامتر دارای دو گزینه "ثابت" و "ارزش" می باشد. در صورت لزوم ممکن است هنگام اشکال زدایی در رشته های زبان ، یکی از این دوگزینه یعنی ثابت یا ارزش را انتخاب کنید.

آشنایی بیشتر با تنظیمات سیستم در جوملا

3- در قسمت زیرین عنوان "تنظیمات ذخیره ساز"، پنج گزینه به شرح زیر وجود دارد:

  • نحوه ذخیره سازی : (فایل).نحوه ذخیره سازی را ر اینجا انتخاب کنید. این پارامتر به صورت پیش فرض بر روی فایل تنظیم شده است. لطفا مطمئن شوید پوشه cache قابل ویرایش باشد.
  • مسیر پوشه ذخیره ساز : در صورتیکه نمی خواهید از پوشه پیش فرض برای ذخیره فایل های ذخیره ساز استفاده کنید لطفا یک پوشه قابل نوشتن را مشخص کنید.
  • زمان ذخیره ساز : این پارامتر حداکثر زمان برای فایل کش را برای تجدید ذخیره سازی مشخص می کند. زمان پیش فرض 15 دقیقه است.
  • ذخیره ساز بستر نرم افزاری : (بلی / خیر). ذخیره ساز بستر نرم افزاری را فعال یا غیرفعال کنید. هنگامی که خروجی HTML در تلفن همراه با سایر دستگاه های دیگر متفاوت باشد ، فعال کنید. (پیش فرض غیرفعال است.)
  • سیستم ذخیره ساز : این پارامتر دارای سه گزینه ( خاموش ، ذخیره سازی غیر فعال / روشن ، ذخیره سازی سنتی / روشن ، ذخیره سازی مدرن ) است که پیش فرض آن بر روی گزینه "خاموش ، ذخیره سازی غیرفعال" تنظیم می باشد. درواقع نوع ذخیره سازی سنتی یک نوع سیستم حافظه کش با حجم کمتر و گزینه مدرن برای سیستم های سریع تر می باشد که برای سایت های بزرگ توصیه نمی شود.

آشنایی بیشتر با تنظیمات سیستم در جوملا

- در قسمت زیرین عنوان "تنظیمات جلسه"، سه گزینه به شرح زیر وجود دارد:

  • نوع جلسه : (پایگاه داده / PHP ). نحوه ذخیره سازی جلسه ها در جوملا را پس از ورود کاربر مشخص می کند که به طور پیش فرض بر روی گزینه "پایگاه داده" فعال می باشد. اگر 'PHP' انتخاب شده باشد، مقدارsession.save_handler از تنظیمات PHP استفاده خواهد شد.
  • طول عمر جلسه : این پارامتر زمان جلسه را برای کاربرانی که وارد سیستم می شوند تعیین می کند در واقع خروج خودکار کاربر در صورتی که در این مدت زمان فعالیتی نداشته باشد را تنظیم می کند. این عدد نباید زیاد بالا باشد. جلسه پیش فرض 15 دقیقه است.
  • نشست به اشتراک گذاشته شد : هنگامیکه فعال شد، نشست کاربر بین بخش مدیریت و سایت به اشتراک گذاشته می شود. توجه داشته باشید که تغییر این مقدار تمام نشست های موجود در سایت را غیرفعال می کند. زمانیکه "Force HTTPS" برای "Administrator Only" انتخاب شده باشد غیر فعال است.

آشنایی بیشتر با تنظیمات سیستم در جوملا


نوار ابزار صفحه تنظیمات کلی تب "سیستم"

در زیر ما جزئیات عملکردهای دکمه های نوار ابزار موجود را ذکر کردیم:

  • ذخیره : تغییرات ایجاد کرده را ذخیره می کند و در همان صفحه قرار می گیرد.
  • ذخیره و بستن : پس از ذخیره تغییرات ایجاد شده صفحه جاری را می بندد.
  • انصراف : بدون ذخیره یا تغییر در تنظیمات مورد نظر آن را می بندد.

 

 

آپدیت جدید برای محصولات بیاد من چطور متوجه بشم ؟ ما هر آپدیتی منتشر بشه رو از طریق صفحه بروزرسانی محصولات اطلاع رسانی می کنیم .

نظرات (0)

تابحال برای این مطلب نظری داده نشده است .

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر به صورت مهمان . ثبت نام یا ورود
پیوست ها (0 / 1)
Share Your Location

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید