آیا شما قصد دارید که از تعداد بازدید سایتتان و اینکه چه کسانی به سایت شما مراجعه می کنند اطلاع داشته باشید؟ گوگل آنالیتیکس ابزاری قدرتمند است که اطلاعاتی در مورد نحوه تعامل افراد با وب سایت شما ارائه می دهد. از بهترین ویژگی در مورد این ابزار می توان به رایگان بودنش اشاره کرد. در این آموزش به صورت گام به گام نحوه نصب Google Analytics در وب سایت جوملا به شما نشان خواهیم داد.
در نظر داشته باشد که شما یک سایت با ظاهری زیبا و مطالبی مفید ارزنده برای کاربران خود دارید. حالا باید به فکر بیفتید که بازید سایت خود را بالا ببرید و کاربران بیشتری را جذب کنید. مزیت استفاده از Google Analytics این است که می توانید نحوه استفاده افراد از وب سایت خود را بفهمید. با استفاده از این ابزار می توانید به پارامترهایی مانند: چه صفحاتی از سایتتان موجب ترافیک یا بازدید می شوند، لینک های شکسته مطالب را مشاهده کنید، کسانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند، چگونه افراد وب سایت شما را پیدا می کنند و موارد دیگر پی ببرید.
این کار برای بهینه سازی یا سئو وب سایت شما بسیار مفید است . همچین شما می توانید آموزش سئو جوملا را از طریق وب سایت جوم آریا به صورت رایگان مشاهده کنید .
افزونه رایگان Google Analytics Asynchronous ایجاد شده توسط پیتربیو یک روش ساده برای اضافه کردن Google Analytics به وب سایت شما است. نسخه Pro این پلاگین نیز وجود دارد که برخی از ویژگی های اضافی را ارائه می دهد. شما باید افزونه را دانلود و نصب کنید. پس از نصب افزونه وضعیت آن را همانطور که در تصویر زیر می بینید به Enabled تغییر دهید.
پس از فعال کردن افزونه، باید Tracking ID یا شناسه ردیابی Google Analytics خود را وارد قسمت شناسه وب Google Analytics Web Properties کنید. و دامنه خود را وارد قسمت Domain کنید. دامنه شما حتماً شامل www یا هر زیر دامنه دیگری که استفاده می کنید باید باشد.
راه دوم قرار دادن کد Tracking ID گوگل آنالیتیکس Google Analytics در وب سایت جوملا ، قرار دادن یک کد در تگ Head هد HTML از طریق پارامترهای قالب است. بسیاری از طراحان قالب و فری مورک ها اجازه می دهند تا کد HTML سفارشی از طریق زمینه کد های سفارشی به سایت اضافه شود. می توانید استایل قالب خود را در مدیریت جوملا ویرایش کنید. گزینه های سبک قالب را می توانید در منوی اصلی به افزونه ها > قالب ها > استایل ها بروید و سپس قالب مدنظر خود را انتخاب کنید. چندین فریم ورک قالب برای جوملا وجود دارد که محبوب هستند. ما نحوه اضافه کردن Google Analytics را با برخی از فریم ورک های معروف به شما آموزش خواهیم داد .
اگر قالبی دارید که در فریم ورک Helix Ultimate ساخته شده باشد، اضافه کردن آنالیتیکس گوگل شبیه به قالب های Helix 3 است ، چون مربوط به یک شرکت هستند .
اگر قالبی دارید که در فریم ورک آن Gantry باشد، اضافه کردن آنالیتیکس گوگل در گنتری همانند فریم ورک های helix نیست . دو راه برای اضافه کردن وجود دارد که ما در این آموزش به یکی از آن ها پرداخته ایم.
روش دیگری برای افزودن Google Analytics به وب سایت جوملا با استفاده از یک قالب Gantry وجود دارد. می توانید از Atom Google Analytics استفاده کنید.
اگر قالبی دارید که در فریم ورک T3 ایجاد شده باشد ، اضافه کردن آنالیتیکس گوگل کار ساده ای است.
اگر قالبی دارید که در فریم ورک EF4 ایجاد شده باشد ، اضافه کردن آنالیتیکس گوگل کار ساده ای است.
اگر از قالبی استفاده می کنید که گزینه اضافه کردن HTML از طریق فیلد کد سفارشی را نداشته باشد یا فیلد Google Analytics را نداشته باشد، باید فایل های قالب را ویرایش کنید. توجه داشته باشید اگرفایل های شما کد شده و رمزگذاری نشده باشد به این معنی که قابل دسترسی و شما می توانید کد رهگیری را در کدهای قالبتان قرار دهید. دو روش برای ویرایش فایل های قالب وجود دارد. شما می توانید به پرونده ها مستقیماً بر روی سرور یا محیط توسعه دهنده دسترسی پیدا کنید، یا می توانید از طریق کامپوننت قالب جوملا به آنها دسترسی پیدا کنید.
← اگر تصمیم به ویرایش فایل ها به طور مستقیم روی سرور خود گرفتید، فایل ها در /templates/your-template/ قرار دارند.
← برای چگونگی کار کردن با کامپوننت قالب جوملا با ما همراه باشید.
هشدار:
اگر از قالبی که استفاده می کنید که به روزرسانی های مربوطه را از توسعه دهنده قالب را دریافت می کند، بعد از بروزرسانی آن تمامی تغییرات ایجاد شده را باید دوباره نویسی کنید. اما می توانید با اورراید کردن آن از هرگونه تغییر در آن جلوگیری کنید ( می توانید به مطالب نحوه ایجاد طرح بندی اورراید (override) در جوملا 3 و اورراید جوملا برای ماژول ها،کامپوننت ها و زبان ها برای یادگیری اورراید کردن و مفهوم آن مراجعه کنید) و همچنین ممکن است بخواهید برای تعیین نحوه ثابت ماندن تغییرات ایجاد شده در فایل ها با توسعه دهنده خود تماس بگیرید!
روش های بی شماری برای افزودن Google Analytics به سایت جوملا وجود دارد. افزونه های بسیاری وجود دارد که به شما امکان می دهد کد رهگیری (tracking) Google Analytics را در وب سایت جوملا خود وارد کنید. می توانید با جستجو در فهرست راهنمای افزونه های جوملا در Google Analytics ، آنها را پیدا کنید.
می توانید از کامپوننت محبوب JSitemap استفاده کنید. به سادگی شناسه پیگیری خود را در قسمت کد Google Analytics در زیر JSitemap > Configuration > Google Webmasters & Analytics قرار دهید. در آخر ، می توانید Google Analytics را با Google Tag Manager اضافه کنید.
یکی از موارد مهمی که باید بدانید این است که هرچه اسکریپت ردیابی در صفحه بالاتر باشد ، داده ها دقیق تر خواهند بود. اعداد ضربه و گزاف گویی دقیق تری خواهید داشت. دلیل این کار این است که فایل جاوا اسکریپت باید در مرورگر بازدید کننده بارگیری شود. اگر سایت دیر لود شود یا کاربر جستجو خود را سریع انجام می دهد، شما تمایل دارید که آمار را در هر صورت دقیق داشته باشید. برای ردیابی این تعامل، باید اسکریپت ردیابی را سریع بارگیری کنید. درست قرار دادن کد رهگیری در بالای فایل HTML ، دقیقاً قبل از بازکردن برچسب <head> ، بارگیری آن را در اسرع وقت ممکن می سازد.
اگر زمان زیادی را در سایت خود می گذرانید ، به راحتی می توانید تعداد بازدیدها، بازدیدهای صفحه، زمان ماندن در سایت و غیره را به صورت ساختگی افزایش دهید. برای اصلاح این مورد، می توانید در Google Analytics یک فیلتر ایجاد کنید تا ترافیک شخصی شما در داده های نمایش داده نشده باشد. اگر به هیچ وجه نمی خواهید ترافیک شخصی شما به Google Analytics ارسال شود و اگر Google Analytics را به فایل Index.php اضافه کنید ، این روش ساده است. فقط کافی است از کد زیر به جای کد تهیه شده توسط Google Analytics استفاده کنید.
حتماً هر دو نمونه UA-XXXXXXXXX-X را با شناسه ردیابی خود جایگزین کنید.
با این کار کد رهگیری Google Analytics در صفحاتی مشاهده می شود که توسط هر کسی که به عنوان سرپرست یا سوپر کاربران وارد نشده اند مشاهده می شود. این به شما امکان می دهد وارد شوید و از فعالیت مرور خود در Google Analytics خودداری کنید.
Google Analytics گوگل آنالیتیکس ابزاری قدرتمند برای کمک به SEO ، بازاریابان ، وب مسترها و وبلاگ نویسان است تا کاربران و خوانندگان خود را درک کند. این می تواند به شما در درک مخاطبان خود کمک کند.
روشهای زیادی برای افزودن Google Analytics به وب سایت جوملا وجود دارد. می توانید از افزونه هایی مانند Asynchronous Google Analytics استفاده کنید. همچنین می توانید از قالب خود برای افزودن کد رهگیری استفاده کنید.
بسته به فریم ورک قالب یا گزینه های شما ممکن است بتوانید کد رهگیری را به عنوان کد سفارشی HTML اضافه کنید. با این حال ، ممکن است شما نیاز به ویرایش پرونده index.php قالب خود داشته باشید. این یک تغییر آسان است و قطعاً مکان خوبی برای شروع مبتدیان است.
امیدوارم که این آموزش مفید واقع شده باشد ، با عضویت در شبکه های اجتماعی ما زودتر از همه از مطالب جدید ما آگاه شوید .
1399-1391 © تمامی حقوق مربوط به وب سایت جوم آریا ( شرکت فناوری آریا خرم ) می باشند .
با افتخار نیرو گرفته از سیستم مدیریت محتوای جوملا
میزبانی هاست وب سایت جوم آریا بر روی سرورهای قدرتمند : میزبان فا