آموزش جوملا

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رای)

رفع مشکل محتوای تکراری جوملا با URL هایCanonical

canonical

اگر از سیستم مدیریت محتوا مانند جوملا استفاده می کنید، ممکن است برخی از محتواها در چندین صفحه نمایش داده شوند، این یک مشکل اصلی و حاد برای سئو می باشد. این می تواند موتورهای جستجو را در اشتباه بیاندازند زیرا مطمئن نیستند که کدام  URL که در نتایج جستجوی خود نشان داده می شود، صحیح می باشد. یک راه حل کابردی این است که از URL های Canonical استفاده کنید. با استفاده از پلاگین " Styleware Content Canonical "، شما می توانید موتورهای جستجو را فقط برای نشان دادن یک URL تنظیم کرد به طوری که سایر نشانی ها را نادیده بگیرند. در ادامه شما نحوه دانلود و نصب این پلاگین را خواهید خواند.


 مرحله 1. پلاگین ذکر شده را دانلود کنید.

  • در سایت Style Ware ثبت نام کنید و پلاگین را دانلود کنید.
  • به صفحه پلاگین " Styleware Content Canonical "بروید.
  • روی دکمه "Add to cart" یا «افزودن به سبد خرید» کلیک کنید. ( این پلاگین رایگان می باشد.)

url

  • در صفحه بعد روی "checkout" یا «پرداخت» کلیک کنید.
  • سفارش خود را تأیید کنید و پیغام موفقیت را مشاهده کنید.

url joomla

  • یک پیام با لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود، بنابراین شما می توانید نهایتا این پلاگین را دانلود کنید.

مرحله 2. پلاگین Canonical را نصب کنید.

  • به منطقه مدیریت سرپرست administrator جوملا وارد شوید
  • به قسمتExtensions > Manage یا افزونه ها > مدیریت بروید.
  • بسته نصبی را باگزاری کنید.
  • پوشه ای که دانلود کرده اید را Browse کنید.
  • روی دکمه "آپلود و نصب" کلیک کنید.

مرحله 3. پلاگین Canonical را فعال کنید.

  • به Extensions> Plugins یا افزونه ها > پلاگین ها بروید.
  • "System - Canonical" را جستجو کنید.
  • افزونه را فعال کنید.

System Canonical


 مرحله .4 تأیید تگ Canonical

در این مثال، دو URL وجود دارد که به یک مطلب اشاره دارند:

  • http://www.mysite.any/index.php?option=com_content&view=article&id=14
  • http://www.mysite.any/adele

ما کد منبع هر URL را بررسی کرده و برای "canonical" جستجو کردیم که فقط در URL موتورهای جستجوگر دوستانه زیر یافت شدند :

tag

اگر همه چیز درست باشد، هر دو URL از یک مقدار href برای مقادیر canonical استفاده می کنند، این چیزی است که گوگل آن را نشان می دهد.

توجه :

کدام URL ها در گوگل را می توان یک یا چند نشانی (یا تکراری) را در نظر گرفت؟

از ابزار بررسی URL استفاده کنید تا یاد بگیرید که کدام صفحه گوگل کونیکال را باید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر شما به صراحت یک صفحه کانونی را تعیین کنید، گوگل ممکن است به دلایل مختلفی از قبیل عملکرد یا محتوای، قاعدتا متفاوت باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید در :

نظرات (0)

هیچ نظری ارسال نشده است .

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان ثبت نام or ورود برای رفتن به حساب کاربری شما .
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location